Elazığspor'un son yıllardaki mali tablosu, kulübün borç yükünün giderek arttığını ortaya koydu. Açıklanan verilere göre 2019 yılında yaklaşık 45,6 milyon TL olan kulüp borcu, 2026 yılı itibarıyla 167 milyon 612 bin 800 TL seviyesine ulaştı. Verilere göre Elazığspor'un borcu yıllar içerisinde dalgalı bir seyir izledi.
2019 yılında 45 milyon 638 bin 440 TL olarak kaydedilen borç, 2021 yılında 52 milyon TL'ye yükseldi. 2022 yılında ise borç miktarı 64 milyon 108 bin 590 TL'ye çıktı. 2023 yılında borçta kısmi bir düşüş yaşanırken, toplam borç 49 milyon TL seviyesine geriledi.
Ancak sonraki yıllarda yeniden yükselişe geçen borç yükü, 2024 yılında 82 milyon 663 bin TL'ye, 2025 yılında ise 86 milyon 79 bin 710 TL'ye ulaştı. 2026 yılı verileri ise kulübün mali yapısındaki en dikkat çekici artışı ortaya koydu. Elazığspor'un toplam borcu bir yıl içerisinde yaklaşık iki katına çıkarak 167 milyon 612 bin 800 TL seviyesine yükseldi.
ŞERİFOĞULLARI NE DEMİŞTİ? Elazığspor'un geçtiğimiz gün yapılan olağanüstü seçimli ve olağan mali genel kurulunda açıklanan 167 milyon 612 bin 758 TL borç sonrası Elazığ Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları'nın 2021 yılında yaptığı açıklamalar yeniden gündeme geldi. 14 Mayıs 2021 tarihinde katıldığı bir tv programında 'Elazığspor'a verilen paralarla Elazığ yeniden inşa edilir' diyen Elazığ Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları 'Elazığ inşa edilmezse Harput ihya edilir.
Ama bu kadar Elazığspor'a rant sağlanmış, dönüp bakıyorsun yine bu takımın 50 milyon borcu var. 'ifadelerini kullanmıştı.



